Ingen lek!

Ny kund! Lekia har ett stort antal leksaksbutiker ute i landet. De ska initialt få hjälp med lokal annonsproduktion samt marknadsföring genom sociala medier. Välkommen!

Tidningshuset till Unodesign!

Ny kund! Tidningshuset producerar kund- och personaltidningar. Tillsammans ska vi göra en ordentlig redesign på Skanskas interntidning Fokus. Designskisser är redan på gång!

Nytt uppdag till Unodesign!

Idag säger vi välkommen till en ny kund – Contron! Företaget arbetar med bland annat innovativ ljusdesign och fjärrstyrda gardinlösningar. Första projektet blir att sätta struktur och form på deras nya webbsida. Kul!

  • uppslag3
  • uppslag2
  • uppslag1

Bicycling 2.0

Tidningen Bicycling har fått sig en ordentlig redesign! Resultat ser du ovan. Nummer 1 ligger ute i butikshyllorna strax.

En högre växel inför 2015

Nytt uppdrag! Jag har tidigare arbetat med tidningen Bicycling men tar nu på mig AD-kostymen inför 2015. Tidningen ska under kommande året genomgå en redesign i linje med den amerikanska utgåvan.

Mot vilda tider!

Idag startar projektet med Tour Africas upplevelsekatalog! 68 (lejon)vrålsnygga och spännande sidor utlovas. Ligger ute i början av december.

Välj rätt snitt, typ!

Har du tänkt på hur mycket bara typsnittet kommunicerar? I Alan Fletchers (fantastiska) bok The Art of Looking Sideways så ger han ett bra exempel:

“Imagine strolling down a country road and coming across this sign, daubed in paint on a weather-beaten board. It expresses far more that the immediate message. It also says: ‘I’m a farmer, my chickens run around freely, and the eggs were probably laid today.’ It is evocative and appropriate …”

“… walking further along the road you come across another sign, equally crude and daubed in paint on a weather-beaten board tacked on a leaning wood post. It also says: ‘you’d be out of your mind to even think about it.’”

Vilka typsnitt väljer du till ditt företag/produkt? Värt att ge en extra tanke…

  • no3
  • no2
  • no1

Never Offside!

Never Offside är ett nystartat bolag som erbjuder elitidrottsklubbar ett nytt sätt att öka sina intäkter!
Och vad vore ett hungrigt, nystartat bolag utan en logotype och ett grafiskt formspråk? Resultatet ser du ovan!